Bokes met choco 🙊

Normaal iets wat ik jullie niet zou aanraden om te eten, maar met mijn tips kan je gezond zijn en toch nog genieten van “bokes met choco”.

Bokes zijn op zich niet zo ongezond (donkere) maar als we wat op onze lijn willen letten is dit toch geen aanrader. Ik eet zelf al een lange tijd bijna geen boterhammen meer en ik kan toch wel zeggen dat dit wat scheelt op de weegschaal.

Ik vervang boterhammen door knäckebröd of roggebrood. Van het knäckebröd eet ik ‘s middags 2à3 stukjes en van het rogggebrood 1tje of 2. Zelf combineer ik deze met een slaatje of natuuryoghurt met wat vers fruit onder.

Maar mijn laatste toastje of stukje roggebrood spaar ik op voor mijn zoete”zonde” van de dag,  HOMEMADE CHOCO (hier kan je al wat meer van smeren zonder je schuldig te voelen)

Ingrediënten:

  • 135g hazelnoten
  • 30g puur cacaopoeder
  • 1el kokosolie
  • 1el walnootolie
  • 4tl stroop
  • 1el vanille extract

Bereiding:

  • hazelnoten 10min roosteren in de oven op 180°C
  • hazelnoten pellen (rollen door keukenpapier zo komen de velletjes meteen los)
  • hazelnoten 7min mixen in de blender tot deze lopend zijn
  • cacaopoeder, walnootolie, kokosolie, stroop en vanille extract toevoegen en nog ongeveer 1min stevig mixen in de blender
  • Brij in een glazen bokaal doen en bewaren in de ijskast (voor gebruik op tijd uithalen als je wil dat het wat smeerbaar is)

ENJOY

xoxo G

choco

Leave a Reply

